100درصد مفاهیم درمورد آموزش مجازی آنلاین

اموزشگاه آنلاین

تعریف اموزش مجازی آنلاین

برای تحصیل و شرکت در دوره های آموزش مجازی در یک آموزشگاه آنلاین، نیازی نیست که مسافتی طولانی را طی کنید تا بتوانید در کلاس حاضر شوید. تکنولوژی های نوین کم کم جایگاهشان را در زندگی انسان های مدرن پیدا کرده اند. زندگی در دنیای امروز بدون استفاده از وسایل مدرنی مانند اینترنت، گوشی های هوشمند و رایانه ها ممکن نمی باشد. تمام وسایل و ابزار ها به سمت هوشمندتر شدن حرکت می کنند و تقریبا برای هر نیازی، یک محصول نوآورانه خلق شده است. اینترنت و فضای مجازی در این پیشرفت شگرف بسیار موثر بوده اند.

این تاثیرات باعث شده است که افراد زیادی برای یافتن کسب و کارهای مختلف، برقراری ارتباط، خرید کردن و کسب علم و آموزش مجازی از اینترنت استفاده کنند. امروزه اینترنت یک منبع آموزشی و رسانه ی علمی خیلی قوی محسوب می شود. که با استفاده از کامپیوتر و گوشی های هوشمند برای تمام اشخاص در هر زمان و هر جای دنیا در دسترس است. استفاده از اینترنت به عنوان یک بستر اطلاعاتی و آموزشی روز به روز در حال افزایش است. این امر با پیشرفت ابزار های ارتباطی و افزایش سرعت اینترنت محبوب تر از قبل هم می گردد.

با گسترش اینترنت و افزایش سرعت در ارتباطات، ارتباط از نوع صوتی و تصویری نیز امکان پذیر شد. به جایی رسیده ایم که آموزش مجازی و امکان تحصیل از راه دور امری ساده و عادی می نماید. شروع فعالیت های آموزشی در فضای آنلاین با جستجو و دانلود مطالب متنی مانند کتاب های الکترونیکی و جزوات بوده اند.

مطالبی که به صورت کتاب های اسکن شده یا ای بوک ارائه می شدند و گاها به فروش می رسیدند. اولین اقدام برای بهره برداری از خدمات آموزشی، نیز همین کتاب های الکترونیکی آموزشی بوده اند. دانشگاه ها و آموزشگاه هایی با ارائه خدمات آموزش مجازی شروع به فعالیت کرده اند. به طوری که با گسترش ویروس کرونا کلیه ی مراکز آموزشی اقدام به برگزاری کلاس های خود به صورت آموزش مجازی کرده اند.

آموزش مجازی آنلاین

امروزه اینترنت یک منبع آموزشی و رسانه ی علمی خیلی قوی محسوب می شود.

برای برگزاری یک آموزش مجازی با کیفیت با ما در ارتباط باشید

 

آموزش مجازی

آموزش مجازی یا virtual learning با استفاده از بستر اینترنت و برقراری ارتباط از راه دور، امکان پذیر شده است. یکی از انواع آموزش و بهترین نوع آن آموزش مجازی است. که در طی برگزاری آن استاد و دانشجو در یک زمان مشخص در کلاس مجازی حاضر شده و با استفاده از یک محیط مجازی با یکدیگر در تعامل قرار می گیرند.

در آموزش مجازی، مدرس قادر است با ارائه فایل های پاورپوینت، پی دی اف و اشتراک گزاری صدا و تصویر خود مباحث آموزشی با کیفیت را با دانشجویان در میان بگذارد. اشتراک گذاری دسکتاپ کامپیوتر و نمایش نحوه کار کردن با نرم افزارهای مختلف در همان لحظه، به فراگیری آن بسیار کمک می کند.

برای فراهم آوردن قابلیت های جدید در ارتقا آموزش مجازی به تکنولوژی های ارتباطی و به روز و نوآورانه نیاز است. یادگیری به صورت مجازی، فقط بر روی نیاز های فرد یادگیرنده و برای ایجاد ارتباط با مدرس تمرکز می کند. درحالی که آموزش مجازی باید برقرار کننده ارتباطی تعاملی دو طرفه بین مدرس و یادگیرنده باشد. کلاس های آنلاین یا سامانه آموزش مجازی یک محیط آموزشی است که توسط آن به شرکت کنندگان آموزش از راه دور ارائه می گردد.

آن ها می توانند با استفاده از شبکه اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، در تعامل باشند، سخنرانی ها را مشاهده کنند و درباره آن گفتگو کنند و به انجام کار های گروهی با استفاده از منابع آموزشی بپردازند. این محیط در اغلب مواقع با یک سیستم وب کنفرانس فعالیت می کند. که به چندین کاربر اجازه می دهد که در یک زمان در کلاس آنلاین در هر نقطه ی جغرافیایی که باشند حضور پیدا کنند.

اموزشگاه آنلاین

با گسترش اینترنت و افزایش سرعت در ارتباطات، ارتباط از نوع صوتی و تصویری نیز امکان پذیر شد.

 

چرا آموزش آنلاین را انتخاب می کنیم( مقایسه آموزش مجازی و حضوری)

برای تحصیل و شرکت در دوره های آموزش مجازی در یک آموزشگاه آنلاین، نیازی نیست که مسافتی طولانی را طی کنید تا بتوانید در کلاس حاضر شوید. در مورد دانشگاه های آنلاین و مجازی هم این مطلب بیشتر قابل لمس است. هزینه های بالا برای زندگی در یک شهر دور از محل زندگی و تاثیرات روحی و روانی، با دوری از خانه و خانواده که دچار آن می شوید، می تواند هر کسی را از ادامه تحصیل منصرف کند.

تمام این ها را باید به هزینه های تحصیل اضافه کنید تا متوجه شوید که چه میزان فشار را باید تحمل کنید، تا از دانشگاه فارغ التحصیل گردید. آموزش مجازی به ما کمک می کند که دیگر نگران فاصله های فیزیکی نباشیم و بتوانیم از هر نقطه ی جغرافیای که هستیم، دوره های آموزش مجازی را بگذرانیم.

 

حذف مشکل انتظار تا شروع دوره

مسئله بعدی در مورد آموزش مجازی که دیگر حل شده است، انتظار های طولانی مدت برای شروع دوره های آموزشی است. بیشتر دوره های آموزشی، در بازه های زمانی مشخص و از قبل مشخص شده برگزار می گردند. بنابراین انتظار کشیدن تا شروع دوره های آموزشی باعث می گردد که از علاقه برای شرکت در آن کم شود و یا دیگر وقت خالی برای شرکت در دوره نداشته باشیم.

تمام این موارد نشان می دهد که برای شرکت در دوره های آموزش به صورت سنتی، این شما هستید که باید خود را با شرایط برگزاری دوره وفق دهید. در صورتی که در دوره های آموزش مجازی، این دوره آموزشی است که بر اساس شرایط شما هماهنگ می شود.

 

آموزش مجازی انلاین

برای تحصیل و شرکت در دوره های آموزش مجازی در یک آموزشگاه آنلاین، نیازی نیست که مسافتی طولانی را طی کنید تا بتوانید در کلاس حاضر شوید.

ورود به ناحیه کاربری میزبان کلاس

مفاهیم آموزش مجازی آنلاین

دانشگاه ها و آموزشگاه های مجازی دارای محلی برای حضور فیزیکی نمی باشند و دانشجویان از طریق وب سایت دانشگاه درس های مورد نظرشان را انتخاب می کنند و ساعت ها و روز های مناسب را مشخص می کنند. کلاس های آموزش مجازی در حقیقت یک فضای غیر حضوری است.

مدرس و دانشجویان در ساعات مشخصی باید در آن حضور به عمل رسانند. تدریس مباحث در این فضای مجازی صورت می گیرد و دانشجویان می توانند در آن سوالات و مشکلات خود را مطرح کنند و با استاد خود و باقی دانشجویان به بحث و تبادل نظر بپردازند. در آموزش مجازی مدرسان به صورت فیزیکی حضور ندارند ولی به صورت آنلاین پاسخگوی کاربران و دانشجویان هستند. دانشجویان بدون حضور فیزیکی در کلاس های درس، به تحصیل می پردازند.

 

جمع بندی

آموزشگاه های آینده آموزشگاه هایی هستند که بتوانند فاصله های فیزیکی و زمانی را حذف کنند، تا هر شخصی از هر نقطه ای، بتواند در دوره های آموزش مجازی شرکت کند. در این دوره ها آزمون های آنلاین به این صورت می باشد که دانشجویان در ساعت معین و مدت زمان مشخص در آزمون شرکت کرده و کلیه مباحثی را که در دوره های آموزش مجازی گذرانده اند را مورد آزمایش قرار می دهند.

امتیاز شما به این نوشته

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماخدماتتماس