انواع کلاس های آنلاین و آموزش مجازی

آموزش مجازی

امروزه در زمینه انواع کلاس های آنلاین و آموزش به صورت مجازی زیاد می شنویم. سازمان ها و شرکت ها در صدد راه اندازی نرم افزار های آموزش الکترونیک LMS هستند تا فناوری آموزش مجازی سازمانی خودشان را به بهترین نحو ممکن توسعه دهند. دانشگاه ها و کلیه مراکز آموزشی سامانه های آموزش الکترونیکی مخصوص به خود را راه‌اندازی کرده اند. با توجه به این موضوع، در این مقاله قصد داریم در مورد انواع کلاس آنلاین و فواید مختلف آن گفتگو کنیم.

 

آموزش مجازی چیست

نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین و سامانه های مدیریت آموزش مجازی دو رکن اصلی برای راه اندازی آموزش از راه دور، برای آموزشگاه ها و سازمان ها هستند. با استفاده از این دو مورد امکان ارائه آموزش بی نقص و از راه دور برای دانشجویان و کارکنان ترتیب داده می شود. آن ها می توانند تنها با استفاده از اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در تعامل باشند.

ارائه ها و سخنرانی ها را مشاهده کنند، در مورد آن به گفتگو بپردازند و همراه با کارهای گروهی با منابع آموزشی آشنا شوند.  با استفاده از وب کنفرانس به تعداد بی شماری مخاطب اجازه می دهد که در زمان یکسان و در هر نقطه ی جغرافیایی که هستند با استفاده از اینترنت در کلاس مجازی شرکت کنند.

سامانه آموزش مجازی که با نام LMS شناخته می شود، امکان آرشیو کردن محتواهای آموزشی مختلف را به صورت آفلاین فراهم می کند و مدیریت آموزش غیر حضوری را ممکن می سازند. از دیگر قابلیت های مهم نرم افزار آموزش به صورت مجازی، امکان برگزاری آزمون الکترونیک در قالب های متنوع و جذاب است. همچنین این سامانه ها قابلیت اجرای روش های نوین آموزشی از قبیل میکرو لرنینگ، گیمیفیکیشن و یادگیری اجتماعی را فراهم می کنند.

کلاس آنلاین

مسئله بعدی در مورد آموزش مجازی که دیگر حل شده است، انتظار های طولانی مدت برای شروع انواع کلاس های آنلاین است.

 یکی از مهم ترین ملزومات برگزاری یک دوره آموزش مجازی و یا داشتن یک کلاس آنلاین و وبینار مناسب استفاده از سرویس های حرفه ای و باکیفیت است از با کیفیت ترین نرم افزار هایی که برای کلاس آنلاین و آموزش مجازی میتوان استفاده استفاده کرد نرم افزار های ادوبی کانکت و مودل هست شما میتوانید با خیالی آسوده با استفاده از سرویس های میزبان کلاس با توجه به نیاز خود بهترین کلاس های آنلاین خود را برگزار کنید

وبینار چیست

وبینار یا وب کست شکلی از جلسات به صورت آنلاین است که در برخی مراکز آموزش مجازی و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد. در وبینار، به طور معمول شما، مدرس را در مرورگر کامپیوتر یا گوشی خود مشاهده می کنید و با آن در ارتباط هستید. در میان وبینار و وب کست، وبینار از طرفداران بیشتری برخوردار است. زیرا قابلیت های فراوانی را برای تعامل با اساتید و سایر دانشجویان فراهم می کند.

وب کست ها دارای تکنولوژی ساده تری می باشند. در این نوع از آموزش مجازی می توانید تدریس اساتید را به صورت آنلاین مشاهده کنید ولی قادر به پاسخگویی و برقراری ارتباط با او نیستید. در واقع نوع ارتباط به صورت یک طرفه می باشد. در یک سیستم با رویکرد آموزش مجازی، نرم افزار برگزاری جلسات آنلاین، با در اختیار قرار دادن ابزار های مختلف به اجرای ساده تر و بهینه تر جلسات آنلاین و انواع کلاس های آنلاین بسیار کمک خواهد کرد. نرم افزار آموزش مجازی در واقع یک ابزار مهم برای آموزش مجازی است.

بیشتر بدانید : ادوبی کانکت چیست و چه کاربردی دارد

انواع کلاس های آنلاین

نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین و سامانه های مدیریت آن دو رکن اصلی برای راه اندازی آموزش مجازی برای آموزشگاه ها و سازمان ها هستند.

 

انواع کلاس های آنلاین و غیر حضوری

  • کلاس آنلاین بدون نظارت: همیشه نیاز به حضور یک مدرس فعال برای نظارت بر دانش آموزان و فعالیت های آنان در انواع کلاس های آنلاین وجود ندارد. بلکه دانش آموزان می توانند به صورت خودآموز مباحث را فرا بگیرند. معلم تنها آن ها را مورد ارزیابی قرار می دهد. در بعضی مواقع هیچ مدرسی برای نظارت وجود ندارد.
    این نوع کلاس آنلاین را، کلاس بدون نظارت می نامند. در این حالت، دانش آموزان با مباحث آموزشی از قبل آماده شده و بدون کمک معلم به یادگیری می پردازند و در انتها می توانند یک آزمون آنلاین خودکار داشته باشند. این مدل از کلاس آنلاین از رایج ترین نوع می باشد، در این نوع از آموزش ویدئو ها و جزوات به صورت پاورپوینت و یا پی دی اف، در فضای وب قرار داده می شود تا دانشجویان بتوانند از آن بهره مند شوند.
    یوتیوب حاوی سیل عظیمی از ویدئو های آموزشی هستند که در حوضه کلاس آنلاین بدون نظارت قرار می گیرد.
  • کلاس آنلاین با نظارت: در این نوع از کلاس آنلاین، جلسه تحت نظارت و مدیریت مدرس قرار دارد. این نوع کلاس به تعریف کلاس های سنتی بیشتر نزدیک است. در کلاس یک مدرس فعال وجود دارد و درس به صورت آنلاین و در تاریخ خاصی اجرا می شود؛ دانش آموزان از طریق یک برنامه ویدیو کنفرانس در کلاس حضور دارند. در این مدل، دانشجویان و اساتید می توانند واقعا در کلاس درس با یکدیگر در تعامل و حضور فعال داشته باشند.

 

سامانه آموزش مجازی که با نام LMS شناخته می شود، امکان آرشیو کردن محتواهای آموزشی مختلف را به صورت آفلاین فراهم می کند و مدیریت آموزش غیر حضوری را ممکن می سازند.

 بیشترر بدانید : مودل چیست و چه کاربردی دارد

حذف مشکل انتظار تا شروع دوره در انواع کلاس های آنلاین

مسئله بعدی در مورد آموزش مجازی که دیگر حل شده است، انتظار های طولانی مدت برای شروع انواع کلاس های آنلاین است. بیشتر دوره های آموزشی، در زمان های مشخص و از قبل تعیین شده برگزار می گردند. بنابراین صبر کردن تا شروع کلاس های آموزشی باعث می گردد که از شوق و علاقه برای شرکت در آن کم شود. تمام این موارد نشان دهنده این است که برای شرکت در کلاس ها به صورت سنتی، شما باید خود را با شرایط برگزاری دوره وفق دهید. در صورتی که در کلاس های مجازی، این دوره آموزشی است با شما هماهنگ می شود.

 

مفاهیم آموزش در انواع کلاس های آنلاین

آموزشگاه های مجازی نیازی به محلی برای حضور فیزیکی نمی باشند و دانشجویان با استفاده از وب سایت دانشگاه درس های مورد نظرشان را تعیین میکنند. انواع کلاس های آنلاین در حقیقت یک فضای غیر حضوری هستند. اساتید و دانشجویان در ساعات مشخص، باید در کلاس حضور به عمل رسانند. تدریس مباحث در این فضای مجازی انجام می گیرد و دانشجویان می توانند در آن مشکلات خود را مطرح کنند و با مدرس خود و باقی مخاطبان به بحث و تبادل نظر بپردازند.

 

آموزش مجازی

در کلاس مجازی یک مدرس فعال وجود دارد و درس به صورت آنلاین و در تاریخ خاصی اجرا می شود.

 

جمع بندی

برای تحصیل و شرکت در کلاس های آموزش مجازی در یک آموزشگاه آنلاین، نیازی به طی کردن مسافتی طولانی برای شرکت در کلاس نیست. در مورد مراکز آموزش آنلاین، این مطلب بیشتر قابل لمس است. هزینه های بسیار بالا برای زندگی در یک شهر دیگر و تاثیرات روحی با دوری از خانواده که می تواند هر شخصی را از ادامه تحصیل منصرف کند. آموزش مجازی این امکان را برای ما فراهم می کند که نگران فاصله های جغرافیایی نباشیم و بتوانیم از هر نقطه ی جهان، دوره های آموزشی را بگذرانیم.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماخدماتتماس