برگزاری آزمون آنلاین با کیفیت مناسب

آزمون آنلاین

برگزاری آزمون آنلاین روش نوینی برای ارزیابی یا تمرین برای آمادگی شرکت در آزمون های اصلی به شمار می‌رود. که هزینه های آن در مقایسه با برگزاری آزمون با استفاده از کاغذ به مراتب کمتر و انجام آن به خصوص به صورت آزمایشی به مراتب ساده تر است. در برگزاری آزمون آنلاین، کلیه شرکت کنندگان در منزل، محل کار، یا در هر محلی که دسترسی به گوشی موبایل یا کامپیوتر و اینترنت داشته باشند، می‌توانند در آزمون‌ های آنلاین شرکت کنند.

در برگزاری آزمون آنلاین می توان به صورت کاملا هوشمند و برای اشخاص مختلف سوال های مختلفی را در نظر گرفت. با استفاده از این قابلیت قادر هستید تا زمان دقیق شروع و پایان آزمون را اندازه گیری کنید.

نرم افزار به محض پایان آزمون، کارنامه ی نتایج را آماده و نمایش دهد. نوع سوال های قابل ارائه برای برگزاری آزمون آنلاین می‌تواند شامل انواع متفاوتی از پرسش ها باشد. مانند پرسش های چندگزینه ای، سوال های تصویری، سوال های تشریحی یا انواع دیگری باشد. برگزار کنندگان آزمون در هر لحظه می توانند عملکرد مخاطبان را مشاهده و بررسی نمایند.

 

آزمون آنلاین چگونه برگزار می گردد

برگزاری آزمون آنلاین با وسیله ی نرم افزار های کامپیوتری که بر روی یک هاست اینترنتی قرار می گیرند امکان پذیر است. علاوه بر آن، آزمون آنلاین می‌تواند بر روی شبکه‌ ی داخلی سازمان یا موسسه‌ی آموزشی نصب و فعال‌سازی شود. مراکز آموزشی، سازمان ها، دانشگاه ها و مدارس که دارای زیر ساخت های مناسب مانند تجهیزات رایانه‌ ای لازم را در اختیار دارند، قادر هستند آزمون های میان دوره، ارزیابی یا پایان دوره را برگزار نمایند.

موسسات و مدارسی که قادر نیستند تا زیر ساخت مناسبی برای این کار در اختیار داشته باشند می توانند با استفاده از سرویس هایی که شرکت های معتبر در اختیار آنها قرار میدهند آزمون های خود را برگزار کنند.

میزبان کلاس ارائه دهنده سرویس های میزبانی مودل و ادوب کانکت با بهترین کیفیت و پشتیبانی  24 ساعته آماده ارائه سرویس های مناسب با نیاز شماست

ورود به ناحیه کاربری و سفارش سرویس

نرم افزار آزمون آنلاین، شامل دو قسمت، کاربری و مدیریت می باشد. در بخش مدیریت فرد آزمون گیرنده، پرسش های متفاوتی را در بانک سوالات تعریف می کند و بر اساس نیاز، آزمون های متفاوتی برای کاربران مختلف ایجاد می ‌نماید و دسترسی های لازم را برای آنان مشخص می کند. شرکت کنندگان آزمون با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، می توانند به آزمون خود دسترسی پیدا کنند و در آن‌ شرکت نمایند. زمان برگزاری آزمون ها را می توان در ساعتی خاص یا در محدوده ی زمانی خاصی مشخص کرد.

برگزاری آزمون آنلاین

برگزار کنندگان آزمون در هر لحظه می توانند عملکرد مخاطبان را مشاهده و بررسی نمایند.

خرید سرور مودل

پلتفرم برگزاری آزمون آنلاین

پلتفرم های برگزاری آزمون آنلاین برای برگزاری هرچه ساده تر و سریع تر یک آزمون استاندارد در فضای اینترنت استفاده می شوند. آن ها این توانایی را دارا می باشند که آزمون های تخصصی دانشگاهی یا آزمون های ارزیابی توانایی کارمندان یک اداره را به سادگی برگزار کنند. از این ابزار می توان برای ارزیابی داوطلبان استخدامی در انواع مشاغل هم استفاده کرد. یک سامانه برگزاری آزمون آنلاین باید کاربر پسند باشد و امکان ارائه مدرک پایان دوره را به‌صورت خودکار برای کسانی که آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشته اند فراهم کند.

با فراهم شدن امکان انتقال تصاویر و صوت با کیفیت، این ایده شکل گرفت که مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزشی می توانند به صورت مجازی هم فعالیت کنند. در واقع کلاس های آموزش آنلاین به دانشجو این امکان را می دهد که بدون نیاز به حضور فیزیکی به پاسخ به سوال های آزمون آنلاین خود بپردازد. علاوه بر آن، این قابلیت تاثیر مهمی در افزایش رفاه در کشورهای پیشرفته گذاشته است. سازمان های بین‌المللی مانند یونیسف به این نتیجه رسیده اند که می توانند از این فناوری به عنوان ابزاری جهت فراهم کردن امکان تحصیل و اعطای مدرک برای دانش آموزان مناطق محروم استفاده کنند.

 

مهم‌ترین قابلیت های سامانه برگزاری آزمون آنلاین

  • امکان طرح پرسش ها در اشکال مختلف مانند، تشریحی، چهار گزینه ای، پاسخ کوتاه و…
  • قابلیت تعریف موضوع برای پرسش ها.
  • تنظیم و مشخص کردن یک برنامه زمانی برای برگزاری آزمون.
  • امکان امتیاز منفی برای پاسخ های غلط.
  • ارزیابی آزمون و اعلام نتیجه به طور خودکار.
  • روش های احراز هویت شرکت کنندگان و جلوگیری از تقلب.
  • ارائه روش های برگزاری آزمون آنلاین در امن ترین حالت ممکن.

پلتفرم برگزاری آزمون

زمان برگزاری آزمون ها را می توان در ساعتی خاص یا در محدوده ی زمانی خاصی مشخص کرد.

 

عملکرد سامانه های برگزاری آزمون آنلاین

سامانه ی برگزاری آزمون آنلاین نسبت به روش های سنتی برگزاری امتحانات بسیار ساده تر می باشند و استفاده از آن ها بسیار راحت تر است.

علاقه مندان با توجه به نیازهای خود قادر هستند یک روش را انتخاب کنند. انعطاف پذیری و قابلیت شخصی سازی از ویژگی هایی است که باعث شده اساتید و مدیران موسسات آموزشی، بهره برداری از این سامانه ها را انتخاب کنند. با وجود این که نرم افزارهای تخصصی که امکانات گسترده تری را در ازای مبلغی در اختیار کاربران قرار می‌دهند بسیار پر طرفدار هستند. ولی نرم افزارهای برگزاری آزمون آنلاین رایگان هم همیشه طرفداران مخصوص به خود را دارا می باشد.

 

انواع آزمون آنلاین

فرآیند برگزاری آزمون آنلاین به سه روش متفاوت قابل برگزاری می باشد، که توسط استاد و مدیران آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • آزمون آنلاین به صورت زنده و هم زمان: این آزمون ها به امتحانات سنتی بسیار شبیه هستند، در یک زمان مشخص و برای کلیه ی دانشجویان به صورت کاملا هماهنگ برگزار می گردند. برگزاری آزمون آنلاین به این روش به زیرساخت های زیادی نیاز دارد و فقط از سوی موسسات آموزشی که دارای امکانات کافی در این زمینه باشند قابل اجرا است.
  • آزمون آنلاین بدون محدودیت زمانی: شرکت‌کنندگان برای امتحان دادن دارای محدودیت زمانی خاصی نیستند و هر زمانی که بخواهند می‌توانند در امتحان شرکت کنند و نتیجه ی آن را دریافت کنند. به این ترتیب آزمون به صورت همزمان برگزار نمی گردد و هر شخص بسته به خواست خود در امتحان شرکت می کند.
  • آزمون آنلاین خصوصی: در این حالت چندین مدل مختلف از سؤالات در سامانه تعریف می گردد تا شرکت کنندگان به صورت اتفاقی به پرسش ها پاسخ دهند.

آزمون آنلاین

سامانه مودل میتواند آزمون آنلاینی کاربر پسند برگزار کند و امکان ارائه مدرک پایان دوره را به صورت خودکار فراهم کند.

 

جمع بندی

پس از خرید پلتفرم برگزاری آزمون آنلاین می توانید از مزایای استفاده از تمام ویژگی های یک جلسه حضوری امتحان، در هر نقطه جغرافیایی برای کاربران استفاده می کند، بهره مند شوید. آزمون آنلاین، مفهوم محدودیت مکانی را به‌طور کلی از بین برده است.

همچنین دوره‌های آموزش مجازی و برگزاری آزمون آنلاین باعث صرفه جویی در وقت و هزینه های رفت و آمد می گردد. جالب است بدانید استفاده از این پلتفرم ها تنها به جلسات امتحان و کلاس های مجازی محدود نمی شود. بلکه بسیاری از شرکت ها و سازمان ها از آن برای برگزاری جلسات کاری و فرم های استخدامی، کنفرانس های خبری و… نیز استفاده می‌کنند.

امتیاز شما به این نوشته

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماخدماتتماس